טיפוח טבעי ובטוח

שרון ניפרבסקי
שרון ניפרבסקי

מגשרת ומומחית לתהליכים משני חיים

אורח חיים בריא, זה הרבה מעבר לתזונה ובריאות, זה גם הנראות! והפעם אני מתכוונת לעור הפנים.

מי מאיתנו לא רוצה עור פנים מטופח ונעים למראה, מתוח, גמיש והכי חשוב צעיר?!

יש שיוציאו אלפי שקלים על תכשירים יקרים וממותגים, לניקוי איפור, לניקוי עמוק, ליום, ללילה, להבהרת כתמים ועוד, יש שיסתפקו בקרם לחות בסיסי ומגבונים  להורדת האיפור ויש המכורות לסכינים ומזרקים. כל התעשייה הזאת מגלגלת מיליונים  ורק הולכת וגדלה מיום ליום.

 

 אבל מה הכי טוב עבורינו והאם באמת כל הנוצץ זהב הוא?!

עם השנים העור מאבד מהאלסטיות שלו. זה מתחיל כבר בשנות השלושים המאוחרות עם הקמטוטים סביב העיניים כשאנו מחייכות, זה ממשיך בשנות הארבעים עם קמטי הדאגה במצח וחריצים בצורת סוגריים בין האף לשפה העליונה וכך הם מעמיקים ונחרצים עם התקדמות השנים.

לגנטיקה יש משקל לא קטן כאן, אבל ללא ספק יש השפעות נוספות שעליהן יש לנו יותר שליטה, כמו כמות השהייה בשמש, עישון, כמות המים שאנו שותות, כמות שעות השינה וכו.

אז לפני שאפרט כיצד אנו יכולות לשמור על העור שלנו ולשפר את המראה שלו רציתי לשתף אתכן בחוויה שהפוסט הזה העלה בי.

לפני יותר מעשרים שנה (כן.. זה נשמע שאני כבר די קשישה.. ) למדתי עם בת דודתי, איפור מקצועי במולה סנטר (ז”ל).

זו הייתה חוויה של צבעים וטקסטורות ובעיקר הרבה טיפים וטריקים איך להראות טוב יותר. היינו בתחילת שנות העשרים ולא כל כך הטריד אותנו איך לשפר את המראה .. הכל היה מוצק ומתוח, קמטים גורנישט והנעורים זרחו מאיתנו.

אך שיעור אחד שעסק באיפור קולנועי היה מטריד במיוחד, בין יתר החוויות המרתקות של ליצור פציעות וחתכים, היה גם הזקנת עור הפנים.  המאפר עובד על תווי הפנים ויודע בעזרת איפור לחדד את תווי הפנים שיזדקנו ויתקמטו בעתיד.

היינו המודליות אחת של השניה ומה אגיד לכן.. זה היה די מלחיץ לראות איך נראה  כמה עשורים מאוחר יותר. ולראיה.. איבדתי את תמונותיי המוזקנות, אבל ראה זה פלא, תמונותייה של בת דודתי אותה איפרתי, פעם בסגנון שנות ה –  50 ופעם הזקנתי אותה, נמצאו חיש מהרה.

והרי הן לפניכן:

 

אז איך נשמור על העור שלנו:

 

מים – כמו תמיד אצלי, שתיית מים במקום הראשון. – מים הוא הלחותן מספר אחת של הגוף. ידוע שעור הפנים מכיל מעל 20 אחוזים מכמות המים שבגוף. זאת אומרת שאם תמנעו משתיית מים, העור יהיה מיובש ויאבד חיות. זוכרות את דוגמנית הפנים מהפרסומת המפורסמת “ישראל מתייבשת”, אז זהו.. בדיוק כך.

 

 

שמש – או יותר נכון, המנעות מהשמש. האויב הכי גדול של העור, זה השמש. הנזקים הגדולים ביותר לעור נגרמים מקרינת השמש, אז כמובן שאי אפשר להמנע לגמרי מהשמש, בטח לא בארצנו החמימה, אבל אפשר להשתמש בתכשירי הגנה מהשמש על בסיס קבוע.. כן כן.. גם כשסגורים כל היום במשרד.. והמפגש עם השמש הוא רק בנסיעות לעבודה וממנה.. כשאנו בפקקים.

ואם את בחופשה שמשית במיוחד, רצוי גם לצרף כובע אופנתי רחב שוליים שיגן על עור פנייך.

גם משקפי שמש מומלצות, להגן על האיזור העדין של העיניים.

 

תזונה – אז על תזונה טבעית ובריאה כתבתי כבר הרבה, זה נכון גם כאן. מזון טבעי מזין את הגוף וגם את עור הפנים.  אז מה כדאי לאכול?

לשלב באכילה היומית פירות וירקות הם מכילים נוזלים ונוגדי חימצון ששומרים על העור. אפשר לשלב בין פעמיים לשלוש בשבוע דגים כמו סלמון או טונה, המכילים כמות יפה של אומגה 3, דגנים מלאים ואגוזים.

 

לחץ  – חיים לחוצים ומתוחים משפיעים במידה ניכרת על בריאותינו ומראים אותותיהם גם על העור שלנו. נכון.. אורח החיים הישראלי רווי בסטרס, אנו תמיד ממהרות לאנשהו.. לעבודה, לקחת את הילדים, מבלות בפקקים, מבשלות, לוקחות לחוגים, מנהלות זוגיות ואם בין כל זה אנו גם עושות כושר ומנהלות חיי חברה כאלו ואחרים.. אין ספק שאנו רצות ממקום למקום ולבטח לא ישנות מספיק.

אז אין ברירה, חייבים לאמץ שיטות שירגיעו אותנו ויורידו את רמת הלחץ מחיינו. וכאן על כל אחת להתחבר למה שעושה לה הכי טוב. מדיטציה, ספורט, שמיעת מוסיקה, הליכה באוויר הצח, קריאת ספר והכי חשוב לדאוג לשעות שינה מספקות.

 

כחלק מהמעבר שלי לאורח חיים בריא, הבנתי שלא רק באוכל המעובד יש כימיקלים המזיקים לגופינו, גם במוצרי הטיפוח שאנו משקיעות כל כך הרבה כסף עליהם, אליה וקוץ בה. מצד אחד יש בהם מרכיבים המעניקים לעורינו לחות, גמישות, הבהרה, ניקוי ועוד ומצד שני החומרים הללו מכילים כימיקלים היכולים להזיק לעור שלנו.

את נושא הטיפוח הטבעי אני לומדת כבר זמן מה מקרוב ואשתף אתכן לגביו בעתיד.

מה שחשוב לדעת זה שבכל הקרמים התעשייתיים, כן כן.. גם אלה של החברות היוקרתיות עליהן אנו מוציאות הון, יש כימיקלים ומתכות שונות שעלולים להזיק לגוף ולעור שלנו. הטבע נתן לנו מוצרים איכותיים וזולים שגם יטפחו את העור שלנו וישמרו עליו וגם הם נקיים מחומרים רעילים.

אני רוצה לשתף אתכן בשני מתכונים זולים וקלים להכנה בבית מהמצרכים שיש לכל אחת והכי חשוב טבעיים ועושים את העבודה. בדוק!

 

מסיר איפור טבעי

כל מה שאנו צריכות זה שני רכיבים בלבד.

שמן זית / שמן קוקוס ורטיות להסרת איפור / צמר גפן.

מניחים מעט שמן על צמר גפן לח (להרטיב במעט מאוד מים) ומתחילים לנקות את האיפור מהעיניים, כמובן בכל עין, צריך להחליף את צמר הגפן ואז לנקות את שאר הפנים.

גם אם אתן לא מתאפרות, כדאי לפני השינה לנקות את הפנים מאבק ולכלוך שנצבר עליהן במשך היום.

אישית, אני מעדיפה את שמן הקוקוס, כי אני מטורפת על הריח שלו, הוא נעים ועדין ולאחר הנקיון, מעסה מעט את הפנים ללחות טבעית ונעימה.

 

 

מסכת פילינג

מה שאנו צריכות:

כף קווקר טחון, כף דבש, 3 כפות לימון סחוט

לערבב הכל ולעסות את המסכה על הפנים, לאחר 4-5 דקות, אפשר לשטוף את הפנים.

לדבש תמיד היתה הילה מלכותית בנושא הטיפוח  הוא יתרום לחות ואנטי אייג’ינג לעורך, הלימון, מחטא ומבהיר ואילו הקוואקר ישיל תאים מתים מעורך.

העור כל כך רך נעים ומגע לאחר הטיפול. מומלץ להשתמש פעם עד פעמיים בשבוע.

 

אז מה אתן אומרות? איך אתן מזינות ושומרות על העור שלכן? אשמח שתשתפו אותי כאן למטה. 😊

אולי תאהבו לקרוא גם...

שנהיה

בקשר?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושאי שיווק ומכירות?