איך מתמודדים עם שפע של מידע עסקי שסובב אותנו

שרון ניפרבסקי
שרון ניפרבסקי

מגשרת ומומחית לתהליכים משני חיים

איך מתמודדים עם שפע של מידע עיסקי שסובב אותנו

 

כל בעלת עסק מכירה את המדריכים החינמים שמוצעים לנו חדשות לבקרים.

גם אנחנו מהצד שלנו עושות את זה, אין מה לעשות זו דרך נפלאה לתת לקהל שסביבנו להכיר אותנו, לטעום ממה שיש לנו לתרום ואולי להחליט שהוא רוצה לשמוע מאיתנו יותר ובכך להצטרף אלינו כלקוח.

 

אבל כשאני מסתכלת עלינו כבעלות עסק, היום שפע המידע הזה שקיים ברשת יכול להיות בעוכרינו.

 

יש מדריכים חינמים ויש וובינרים שכל אחד אורך מינימום שעה ויש הדרכות, לייבים, אתגרים שונים, ומיום ליום הדרכים והמשפכים להעברת מידע, רק הולכים ומשתכללים.

 

ויכול מאוד להיות שהמידע החינמי הזה סופר חשוב ותורם, אך מכלה את אחד המשאבים הכי יקרים לנו וזה את הזמן שלנו.

 

כשאנו צורכות עוד ועוד מידע, אנחנו גורמות להצפה במח, כי אמנם יש הרבה מידע עיסקי חשוב, אבל לא כל מידע נחוץ לי ברגע זה, בנקודת הזמן הספציפית הזו בעסק.

ולכן אם אני הולכת לכל לייב שמזמינים אותי, לכל הדרכה, וובינר, אתגר, אני רק מבלבלת את עצמי יותר ויותר.

 

אז מה עושים?

 

ראשית חשוב להכיר ולזהות את שלבי העסק השונים ואיפה אני ממוקמת, באיזה שלב העסק שלי נמצא. לכל כי לכל שלב בעסק יש אתגרים מהותיים שונים.

 

לדוגמה: אם אני בשנים הראשונות של העסק, והאתגרים שלי כרגע הם איך להביא לקוחות לעסק, איך אני ממלאת את היומן שלי לכדי הכנסה שתאפשר לעסק שלי קודם כל זכות קיום והישרדות, אני אצפה ואקרא רק מדריכים ותכנים שנוגעים בדרכים להבאת לקוחות.

 

אין לי שום עניין בשלב הזה של העסק שלי, לצרוך מידע שקשור באיך מגדילים את צוות העובדים, או עד כמה תוכנת CRM חשובה לעסק. אין ספק ששני הנושאים הללו סופר חשובים להתפתחות העסק, אבל בשלב ההתחלתי שהעסק שלי נמצא בו, זה מידע שלא משרת אותי ולא יקדם אותי, אלא רק יעמיס עליי ויבזבז את הזמן היקר שעומד לרשותי.

 

אז כלל האצבע, הוא לצרוך אך ורק מידע שנוגע ספציפית לשלב שהעסק נמצא בו ואם אילו אתגרים אני צריכה להתמודד

 

יחד עם זאת, חשוב להיות עם יד על הדופק ולזהות כל הזמן איפה אני בשלבי העסק. אם אני מרגישה שכמות הלקוחות עולה ואני לקראת פול קפאסטי, אני לא אחכה לרגע שהיומן שלי מלא ואין לי שניה לנשום, אני אזהה את מגמת העלייה מעט לפני השיא וכבר אז, אתחיל להתעניין באיך אני עוברת לשלב הבא.

 

זה בדיוק הזמן שבו אצרוך מידע מתקדם יותר, שתואם את הצרכים של העסק שלי.

 

לסיכום: בעידן השפע שאנו נמצאים בו, הגבילו את כמות המידע החינמי שאתם צורכים, לפי המהות  והשלב שבו העסק נמצא. כך תצרכו מידע מדויק שישרת אתכם ותחסכו זמן יקר אותו תנצלו ליישום מה שלמדתם.

 

אגב – הכלל הזה עובד גם לתכנים בתשלום: קורסים, ייעוצים, סדנאות וכו.. תמיד לבחור מה שנכון לשלב הספציפי שלי בעסק.

 

לחיי העסק שלכם.

 

אולי תאהבו לקרוא גם...

שנהיה

בקשר?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושאי שיווק ומכירות?