לפתוח את השנה החדשה עם 14 קילו פחות

שרון ניפרבסקי
שרון ניפרבסקי

מגשרת ומומחית לתהליכים משני חיים

מעולם לא נהניתי מיום שופינג כפי שאני נהנית כיום, אין אושר יותר גדול מלהכנס לחנות בגדים והכל עולה עליך, והדאגה היחידה שלך היא האם זה לא נראה עלייך גדול מדי וחבל שאין מידה קטנה יותר.

אם עד היום החלק של בחירת הלבוש לפני שיוצאים מהבית היה החלק המבאס..

כיום זה החלק הכי כיף. אין תענוג גדול יותר מארון עם מלתחה שמחמיאה לך ב – 100 אחוז.

לא משנה אם יש לך אירוע, פגישת עבודה או סתם מפגש עם חברים, החלק הכי כיף הוא של בחירת הלבוש, כי הכל נראה עליך טוב!.

 

בשנה האחרונה השלתי כ – 14 קילו ממשקל גופי. זה המון בהתחשב בעובדה שמעולם לא הייתי שמנה בהגדרה. מרבית חיי אפילו נחשבתי לרזה, אך בעשור האחרון, אחרי שלוש לידות, ותק על פני האדמה וארוחות השחיתות שהכנתי כדי שלא נזיל ריר כשאנו צופים במסאטר שף, עשו את שלהם וגם לי הצטברו כמה קילוגרמים בלתי רצויים בכל מיני חלקים בגוף ונראיתי די עסיסית.

אז החלטתי שאני צריכה להוריד כשישה קילו ואם ירדו עוד שניים שלושה זה יהיה בונוס מבחינתי.

השלב הארוך בדיאטה, היה השלב לבחור איזו דיאטה לאמץ. ולמה זה השלב הארוך? כי זה השלב שבו חקרתי סוגי דיאטות שונות וקבלתי החלטה מה הכי מתאים לי.

ברגע שהחלטתי והתחלתי ליישם התוצאות לא אחרו להגיע והקילוגרמים החלו לרדת וכפי שכבר ציינתי אף מעבר לציפיות שלי.

את הדיאטה התחלתי לבדי ובהמשך הצטרף אליי בן זוגי שבעצמו השיל כבר תשעה קילו. אם יש לכן אפשרות לעבור תהליך כזה יחד עם בן זוג, או חברה, אפילו עם אחד הילדים, זאת חוויה מאוד מעצימה ומדרבנת.

אישית, חקרתי ובדקתי המון תוכניות דיאטה ולמען האמת כולן עובדות, בכולן תרדו במשקל!

הבעיה היא, שברגע שתגיעו למשקל היעד שלכן ותפסיקו את הדיאטה, מיד תתחילו לעלות חזרה במשקל ומהר מאוד תגיעו למשקל בו הייתן קודם לכן ויותר,  מה שיוביל לתחושת כשלון, לחוסר אמון בתוכניות דיאטה באופן כללי ולייאוש.

 

אז מה עושים? נשארים בדיאטה כל החיים?

ממש לא. אבל בהחלט משנים הרגלים.

והרי לכן תמונה של הזוג העסיסי לפני.. האחרי בסוף הפוסט 🙂

 

 

10 כללי זהב להצלחה בדיאטה (סליחה בדרך החיים החדשה).

 

  1. חקירה מקדימה– חוקרים וקוראים קצת על תוכניות דיאטה שונות, חשוב לראות שאנו מתחברים אליה ויכולים להתמיד בה כדרך חיים. אני ממליצה לבחור בתוכנית תזונה מגוונת שכוללת גם חלבונים, גם פחמימות וגם פינוקים קלים מדי פעם.

 

  1. טריגר – כדי להצליח בדרך חדשה, צריך מוטיבציה גבוהה. יש כאלה שרק הרצון להיות רזים יותר, מספיקה להם ויש כאלה שצריכים משהו חזק יותר, כמו אירוע מתקרב. אצלי לדוגמא הטריגר היה אירוע בר המצוה שחגגנו לבני הצעיר. ידעתי שאני רוצה ללבוש שמלה, שהיא תעמוד עליי נהדר וששום כפל או גרם שומן לא יבצבצו. זה היה טריגר מספיק חזק עבורי כדי לייצר מוטיבציה גבוהה.

 

  1. תכנון מראש – תזונה חדשה מצריכה התארגנות מסויימת, גם מבחינת המצרכים שאנו רוכשים וגם מבחינת ההכנה והזמינות. חשוב שהמזון יהיה תמיד זמין לנו כדי למנוע נפילות של רעב. כדאי לערוך רשימה של כל המצרכים שאנו צריכים שיהיו לנו בבית. רובינו עובדים שעות ארוכות מחוץ לבית ולכן אני ממליצה להכין ערב קודם את כל הארוחות ליום המחרת, כך שבזמן הארוחה, פשוט מוציאים ואוכלים.

 

  1. מים – לא משנה באיזו דיאטה תבחרו, שתיית מים מרובה היא חלק בלתי נפרד ממנה. מעבר לעובדה שכ – 65 אחוזים מגופינו הם מים, למים סגולות מדהימות ורבות בניהם: זירוז חילוף החומרים, סיוע בסילוק הרעלים מהגוף, מובילה לתחושה אנרגטית ומעטה את הזדקנות העור ומאוד חשוב לתהליך ההרזיה, תורמת לתחושת שובע. אם שותים כוס עד שתי כוסות מים כחצי שעה לפני הארוחה, בוודאות אוכלים פחות! בכלל אני מציעה שכאשר אנו מרגישים רעבים, לשתות כוס מים ולראות איך מרגישים כעבור 10 דקות. לעיתים קרובות אנו מבלבלים בין רעב לצמא.

 

  1. שמן – אחד השינויים הגדולים שעשיתי במטבח שלי זה הורדת כמויות השמן. ושלא תטעו מאז ומתמיד הייתי מהמשתמשות המתונות אך עדיין החוסר מודעות גורם לעשות טעויות קריטיות. ראשית חשוב לדעת שבכפית שמן, (ולא משנה איזה שמן) יש 50 קלוריות. בסך הכל כפית.. אם תבדקו בכמה שמן אתם משתמשים בבישול תגלו שמדובר בהרבה כפיות.למדתי שאפשר להוריד את כמות השמן בחצי ואף יותר ועדיין לבשל אוכל טעים ומזין. אז ראשית בחרו לעבוד רק עם שמן איכותי    מסוג שמן זית או שמן קוקוס וחשוב שיהיה בכבישה קרה. דבר שני, נסו לבשל את המתכונים שלכם עם חצי מכמות השמן לה        הייתם רגילים. אחרי שתתרגלו את השדרוג הזה, לא תוכלו לחזור אחורה.

 

  1. ספורט – אין ספק שפעילות גופנית תורמת לירידה במשקל ובכלל בריאה לנו בלא מעט אספקטים,  אני התחלתי את ההרזיה שלי ללא ספורט בכלל וירדתי לא מעט, אך ברגע ששילבתי גם ספורט, קצב הירידה הואץ. תמיד החשבתי את עצמי כאדם לא ספורטיבי בעליל. הליכה בגולדה (מתחם הליכה בחולון) הוא הספורט הכי קשה שעשיתי אי פעם, אבל גם מאוד שיעמם אותי, ניסיתי חדר כושר, חוגים בקאנטרי, להתאמן לבד בבית, לא הצלחתי להתמיד בכלום, היה מאוד משעמם. עד שלפני חמישה חודשים, גם אני מצאתי סוג אימונים שהתאהבתי בהם ושיכולים לגרום לי להקדיש להם זמן פעמיים שלוש בשבוע באופן קבוע ואפילו להינות שלא לדבר על החיטוב שהשגתי, אז אל תוותרו, פשוט חפש  משהו שיגרום לכם לזוז..יחד עם זאת חשוב לציין, הרבה אנשים טועים להאמין שאי אפשר לרדת במשקל ללא פעילות גופנית וזה ממש לא נכון. הפחתה      במשקל בראש ובראשונה מושתתת על תזונה. פעילות גופנית עוזרת לשרוף קלוריות ומעצבת את הגוף, אך עדיין ירידה במשקל      אפשרית גם ללא ספורט.

 

  1. גיוון ויצירתיות– תבחרו בדיאטה שמאפשרת לכם לגוון את התפריטים שלכם. אנו מדברים על דרך חיים ואם תאכלו כל יום אותו הדבר או דומה, תתיאשו מהר מאוד ותפזלו לצדדים. למדו את הכללים העיקריים של הדיאטה, מה מותר ומה אסור ופתחו יצירתיות בתוך הגבולות. המציאו מתכונים חדשים ודאגו לאכול בכל יום / שבוע תפריטים שונים.

 

  1. עיצוב הצלחת – כשאנו מתיישבים לאכול, דאגו לנראות של הצלחת, כמו שאומרים במאסטר שף, צלחתו. אין מה לעשות, אנו אוכלים גם עם העיניים. הניחו את המזון שלכם בצורה מפתה, ירקות ליד חלבון, ליד פחמימה בכמויות סבירות. נסו לקחת צלחת קטנה יותר מהצלחת איתה הייתם רגילים לאכול, כך למראין עין, היא תיראה עמוסה. במידה ומדובר בערב חג / שבת / אירוע, בו לא אתם אחראים על מה יוגש והשולחן מלא מכל טוב, ראשית אל תגיעו מורעבים, דאגו לאכול משהו קטן ובריא לפני כן, מלאו את הצלחת קצת מכל דבר, שתהיה צבעונית ותטעמו מכל דבר שאתם אוהבים, אל תלחצו אם יש קצת יותר אוכל מהרגיל בצלחת שלכם, לא כל יום זה קורה. הכלל הוא, שממלאים צלחת בכל טוב, אך רק פעם אחת.

 

  1. שינה – דבר שרובינו לא נותנים עליו את הדעת בהקשר של ירידה במשקל.
    אך שינה מעבר לחשיבות העצומה שלה לבריאות שלנו היא גם גורם חשוב בהצלחה שלנו להפחית משקל. בממוצע אדם מבוגר צריך לישון בין 7-9 שעות ביום. כאשר אנו ישנים פחות, קצב חילוף החומרים שלנו נפגם. נוצר חוסר איזון הורמונלי בהורמוני הגרלין – אשר מעורר את תחושת הרעב והרמות שלו בדם עולות כשאנו עייפים והלפטין, אשר תפקידו למתן את תחושת הרעב וליצור תחושת שובע, רמתו בדם יורדות. במצב זה אנו יותר רעבים מהרגיל, דבר נוסף, כשאנו עייפים ורעבים כושר השיפוט שלנו נפגם ואנו נעדיף הרבה פעמים לקחת אוכל זמין גם אם הוא משמין, רק כדי להרגיע את תחושת הרעב. 10.

 

  1. קצב אכילה – אכלו לאט, הרגישו את הטעם של הביס ולעסו אותו לפחות
    9-10 פעמים לפני שאתם בולעים, אכלו עד לרגע שאתם מרגישים שכבר אינכם
    רעבים, גם אם האוכל טעים ומתחשק לכם להמשיך ולא עד שאתם מרגישים
    “מפוצצים” שצריכים לפתוח כפתור במכנס. להורמון השובע אותו הזכרתי קודם לכן,
    לוקח בממוצע כרבע שעה עד שהוא משדר לגוף שובע ולכן ככל שתאכלו יותר לאט,
    גם תלמדו להנות יותר מהאוכל וגם תאכלו פחות. על הדרך הקיבה תצטמצם ובעתיד
    כבר תרגישו שבעים ממנה קטנה יותר של אוכל.

 

וזאת התמונה של אחרי.. 🙂

 

 

אז שיהיה בהצלחה!

ואם עזרתי לכן, אשמח שתשתפו אותי כאן בתגובות..

אולי תאהבו לקרוא גם...

שנהיה

בקשר?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושאי שיווק ומכירות?