כך תבחרו את המגשר הטוב ביותר עבורכם

שרון ניפרבסקי
שרון ניפרבסקי

מגשרת ומומחית לתהליכים משני חיים

כשאנו מגיעים להחלטה להפריד כוחות ולהתגרש ולאחר שבחנו את האפשרויות העומדות בפנינו והגענו למסקנה שתהליך הגישור הוא הנכון עבורנו עלינו לבחור מי הוא המגשר/ת הנכונים עבורנו.

את יתרונות הגישור כולם כבר מכירים, ואם עדיין חסר לכן מידע בנושא, מוזמנים לקרוא כאן.

כמו בכל תחום יש לא מעט אנשי מקצוע מתחום הגישור וכשאנו בוחרים עם מי לעבוד, אנו צריכים לבדוק את הכימיה שיש לנו עם אותו מגשר. לבדוק אם יש לו אתר אינטרנט או עמוד עסקי בפייסבוק, בו נוכל לקרוא תכנים רלוונטים שכתב, אולי סרטונים מקצועיים ביוטיוב ואפילו קביעת פגישת הכרות, בה נוכל להתרשם.

בכל הפלטפורמות הללו נוכל לגבש עמדה, האם אנו מרגישים בנוח עם אותו אדם והאם יהיה נכון לשים בו מבטחנו ולעבור בעזרתו את תהליך הגישור.

לא פחות חשובה היא ההחלטה האם המגשר שנבחר לעבוד איתו מגיע מתחום הגישור או שהוא חובש שני כובעים, אחד של עורך דין והשני של מגשר. למעשה שני התפקידים מגשר ועורך דין שונים לגמרי האחד מהשני.

בדרך כלל עורך דין מייצג צד אחד בסכסוך ודואג לטובתו האישית בלבד. בדרך זו לרוב צד אחד יוצא מרוצה והצד השני הרבה פחות. מערכת היחסים המעורערת בלאוו הכי בין בני הזוג הופכת לעכורה יותר.

גישור הוא מקצוע העומד בפני עצמו. מגשר, תפקידו לסייע לשני הצדדים להגיע לפתרונות אשר מתאימים ומוסכמים על שניהם באווירה נעימה ותקשורת פעילה ומלאה. בגישור נושאים השנויים במחלוקת נפתרים בדרך יצירתית ובשיתוף מלא של הצדדים. לרוב זוגות אשר מגיעים להסכם בהליך של גישור יוצאים מרוצים. בדרך כלל הסכם שגובש בגישור לא מופר על ידי אחד הצדדים היות והם הגיעו אליה בהחלטה משותפת שהוצעה על ידם ולא הונחתה “מלמעלה”.  לא פחות חשוב, מערכת היחסים בין המגושרים נשמרת ומאפשרת להם לנהל המשך הורות משותפת יציבה המשרתת את טובת ילדיהם המשותפים.

 

אך מה עושים כשהמגשר הוא למעשה עורך דין החובש שני כובעים?

לפני כעשור כשתהליך הגישור התחיל לתפוס תאוצה גם בישראל, התחילו עורכי הדין העוסקים בגירושין לעבור הכשרות גם בתחום הגישור.

יש המרגישים סוג של בטחון שהם לוקחים מגשר שהוא עורך דין, בטענה שהוא יודע את החוקים ומה מקובל בבתי משפט. בעיניי לבחור מסיבה זו  בעורך דין כמגשר זה מבחינת “תפסת מרובה לא תפסת..”

הרי בדיוק בגלל שלא רציתם להיות נעולים על הנוסחה המוכתבת על ידי החוק בחרתם מלכתחילה לא ללכת על הליך משפטי. רציתם לקבוע את נוסח ההסכם לבחור  ואיך יראו חייכם ב 10-15 שנים הבאות.

הסיבה שאתה בוחר בגישור היא כדי להימנע מתחום שיפוטי ונוסחאות מגבילות של החוק הדוחקות אותך אל הקיר והופכות אותך לוחמני. הבחירה בגישור היא בחירה ללכת בדרך של הדברות ויצירתיות. איש המקצוע אותו אתה בוחר צריך לבוא ממקום נטרלי ומיומן בהובלת תהליך הידברותי יצירתי שבסופו מגיעים להסכם הוגן המוסכם על הצדדים. יצירתיות וחשובה מחוץ לקופסה הם נר לרגליו.  ולא עורך דין שרגיל להלחם ולייצג צד ספציפי שחובש גם כובע של מגשר כדי להגדיל את לקוחותיו.

אני רוצה לסייג את דבריי בכך שאציין שתי עובדות:

  • גם מגשרים מעורים בחוקי בית המשפט ומתעדכנים בחידושים ובתקנות חדשות.
  • לעיתים באמצע תהליך גישור מתעורר צורך להתייעץ עם עורך דין בנושא מסויים ואין שום בעיה לשלב באחת הפגישות או בחלק ממנה עורך דין או כל יועץ מתחום אחר.

והערה כללית: אני בטוחה שיש גם עורכי דין בעלי כשרון בגישור. זו הבעת דעה אישית שלי שמתייחסת לעניין העקרוני ולא לעורך דין מסוים או מגשר מסוים.

.אתם תעשו את הבחירה הנכונה עבורכם

אם יש לכם שאלות או שיתוף בחוויה אישית, אשמח שתכתבו לי כאן בתגובות.

🙂

אולי תאהבו לקרוא גם...

שנהיה

בקשר?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושאי שיווק ומכירות?