מתי כדאי לפנות לטיפול זוגי

שרון ניפרבסקי
שרון ניפרבסקי

מגשרת ומומחית לתהליכים משני חיים

שאלה חשובה מאוד ובעולם אוטופי, הייתי אומרת שהזמן הנכון הוא כאשר מחליטים למסד את הקשר הזוגי.

 

כשאנחנו מקבלים החלטה כל כך חשובה בחיים שלנו, שזה הבן אדם איתו אנו רוצים לבלות את שארית חיינו, זה האדם שיחד איתו אנו רוצים להקים משפחה ולבנות בית, ברגע שאנו מקבלים החלטה כל כך משמעותית לחיים שלנו, זה בדיוק הזמן ללכת וללמוד, איך בונים זוגיות נכונה, איך מלכתחילה לבנות מערכת יחסים איכותית עם יסודות יציבים, לקבל כלים להתנהלות זוגית, להתמודדות עם קונפליקטים, בדיוק כמו שהולכים להדרכה לפני לידה, כמו שלומדים הכשרות מקצועיות וכמו שבמגזר הדתי הולכים להדרכת כלות.

 

כשאני חושבת כמה זוגות שהגיעו לגירושין יכלו להציל את הזוגיות שלהם, אילו ברשימת המטלות של ארגון אירוע החתונה, היו לוקחים בחשבון יחד עם תקליטן ומעצבת אירועים, גם מאמנת זוגית, אני מחייכת חיוך של חלום מתוק כי לצערי נכון להיום זה לא מתקיים.

 

על אף  שיש מגמת התעוררות בנושא, והרבה הורים נותנים לילדיהם אימון זוגי כמתנה, הם כבר יודעים את הסטטיסטיקות העגומות ורוצים שלילדים שלהם תהיה נקודת פתיחה חזקה, עדיין אנחנו רחוקים מהעולם האוטופי שדמיינתי.

 

אז היות והעולם הזה עדיין לא קיים, ההמלצה שלי היא: כאשר אתם  מרגישים שהמריבות ואי ההסכמות בניכם יוצאות משליטה וזה אומר, שאותה מריבה חוזרת על עצמה שוב ושוב, שיש ריבוי מריבות שמותירות אתכם מרוקנים מאנרגיות, זה הזמן, לקחת סיוע ולא להמתין, כי ככל שאתם ממתינים, המצב הולך ומחמיר. 

התעלמות מהבעיות, רק תגביר אותן, תעצים אותן ותהפוך אותן לכדור ענק של שלג שיהיה קשה לפורר אותו.

 

למה זוגות נמנעים ללכת לטיפול זוגי

 

הרבה זוגות חוששים מהתיוג “טיפול”,  כי זה נותן להם תחושה שמשהו לא בסדר אצלם וזו גישה שגויה, כמו בכל דבר בחיים שעובד פחות טוב ואנחנו דואגים שיעבוד טוב יותר, כך גם אנחנו, כשמשהו עובד פחות טוב בזוגיות, זה הזמן לקחת עזרה ולדאוג שיעבוד טוב ואפילו מעולה.

 

מעבר לכך שאתם לא באמת באים לטיפול, אף אחד לא מטפל בכם, אתם מגיעים לאימון זוגי, בו אתם מצד אחד, מגשרים בעזרת המאמן/מטפל על הפערים שיש בניכם כרגע מבחינת הסכמות, משברים וכו ומקבלים כלים תקשורתיים עוצמתיים, כדי שתדעו איך לנהל ולפתור את הקונפליקטים בחיי הזוגיות גם בעתיד.

 

מה עושים כשבן הזוג לא משתף פעולה

 

קורה לא מעט, שאחד מבני הזוג מבין שכדאי להסתייע בגורם מקצועי כדי לשמור על הזוגיות ולא לדרדר אותה, אבל בן זוגו ממש לא בכיוון. זה יכול להיות מצב מאוד מתסכל אבל חשוב לא לוותר, וגם אם אין שיתוף פעולה, כדאי להתחיל תהליך לבד. זה בהחלט אפשרי. כל שינוי מתחיל קודם כל בעצמנו וברגע שאנחנו מקבלים כלים ומתחילים להבין איך הדברים עובדים ועושים שינויים בעצמנו, כל האנרגיה שלנו משתנה, התגובות שלנו משתנות וכל זה משפיע בצורה ישירה ועקיפה גם על בני הזוג שלנו ועל הקשר

הזוגי.

כשבן הזוג רואה את השינוי שחל בבן זוגו, הוא מבין שהתהליך הזה הוא משהו טוב וחיובי, ההתנגדות יורדת וברוב המקרים הוא מצטרף ומתחילים לעבוד יחד על הקשר.

 

ואם בן הזוג בכל זאת לא מצטרף

 

אם הזוגיות הזו חשובה לכם, עדיין שווה לטפל בה. גם השינויים שאתם תעשו לבד, כבר ישפרו משמעותית את הזוגיות שלכם ואת האווירה בבית.

ובכל מקרה, חשוב להבין, שאין לכם באמת פריבלגיה לנקוט בגישה של ויתור. נדמה לכם שאם אתם לא עושים צעד לשיפור אתם עומדים במקום, אך זה ממש לא נכון.

החיים דינאמיים והם תמיד בתנועה, למטה או למעלה, כשהיחסים לא תקינים ואתם לא עושים כלום לשפר אותם הם נעים כלפי מטה והדבר האחרון שאתם רוצים מעבר להידרדרות הקשר, זה שאחד מכם יגיע לנקודת האל-חזור ואז אין שום דבר שאפשר לעשות כדי לשקם את הקשר.

 

לסיכום

חשוב מאוד לא להזניח את הזוגיות וברגע שמבינים שאנחנו מאבדים שליטה על איך שהזוגיות שלנו מתנהלת ולא נעים לנו, זה הזמן להתחיל אימון זוגי שיקדם אותנו לעבר זוגיות מאושרת ובריאה שנעים להיות בה, שהיא מקום בטוח ונעים גם לילדים שלכם לגדול, להתפתח ולחוות מודל של זוגיות טובה לעתיד שלהם.

 

הבחירה תמיד בידיכם.

 

לחיי הזוגיות שלכם!

אולי תאהבו לקרוא גם...

שנהיה

בקשר?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושאי שיווק ומכירות?